قبلی

رویارو با داستان مسعود بربر

کارگاه اصول داستان نویسی با مسعود بربر دوره دوم ۱۲ جلسه برخط (آنلاین) شنبه‌ها – ساعت ۱۸ تا ۲۰   گام اول: زیربنا جلسه اول: طرح داستان جلسه دوم: ماجرا جلسه سوم: ساختار جلسه چهارم: شخصیت گام دوم: استخوان‌بندی جلسه …

User Avatar

کارگاه اصول داستان نویسی با مسعود بربر

دوره دوم

۱۲ جلسه برخط (آنلاین)
شنبه‌ها – ساعت ۱۸ تا ۲۰

 

گام اول: زیربنا

جلسه اول: طرح داستان
جلسه دوم: ماجرا
جلسه سوم: ساختار
جلسه چهارم: شخصیت

گام دوم: استخوان‌بندی

جلسه اول: الگوی روایی
جلسه دوم: زاویه‌دید
جلسه سوم: پرسش‌های پلات
جلسه چهارم: پلات

گام سوم: داستان

جلسه نخست: صحنه‌بندی
جلسه دوم:صحنه‌پردازی
جلسه سوم: گفتگو
جلسه چهارم: بازنویسی، ویرایش و انتشار

 

بستر برگزاری دوره پلتفورم RUBRU  است که در آن امکان ارتباط دوطرفه با مدرس و اشتراک‌گذاری فایل و صفحه دسکتاپ مانند سایر پلتفورم‌های بستر آنلاین وجود دارد. همچنین با توجه به ایرانی بودن نرم‌افزار و سرور مورد استفاده ترافیک مصرفی شرکت‌کنندگان نیز نیم‌بها خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به واتس‌اپ شماره ۰۹۹۱۸۵۸۵۳۰۰ پیام بدهید.
در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی وجود دارد روی واتس‌اپ پیام بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 

مسعود بُربُر متولد سال ۱۳۶۱، داستان نویس، پژوهشگر ادبی، خبرنگار، روزنامه‌نگار، عکاس و گردشگر  است.
داستان‌نویسی، روایت‌شناسی، ادبیات کهن، نسخ خطی، میراث فرهنگی، محیط زیست، جاذبه های طبیعی و تاریخی، تصویرسازی با کلمات، آزادی گرایی و اسطوره های ایرانی و غیرایرانی در آثار او نقش پررنگی دارند.
او کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی و نشست‌های داستان‌خوانی برگزار می‌کند.

 

«مرزهایی که از آن گذشتی» یکی از آثار مسعود بربر بیش از هر چیز داستان آدم‌هایی است که برای رسیدن به بهشت و آزادی از مرزها می‌گذرند و همچنین داستان آدمی که تلاش می‌کند فرشته نگهبان یکی از آن‌ مهاجران باشد.

در‌واقع داستان، روایت مشترک جمعیت بزرگی از ایرانیان است و خطراتی که به جان خریده‌اند و ماجراهایی که پشت سر گذاشته‌اند و دردها و خوشی‌هایی که از سر گذرانده‌اند و عشق‌ها و نفرت‌هایی که میانشان شکل گرفته است.

خط داستانی اصلی «مرزهایی که از آن گذشتی»، پرماجراست و درگیری‌های عاطفی شخصیت‌ها با یکدیگر و چند خط معمایی در داستان پی‌ریزی شده که تلاش شده با نثری ساده شود.

در کتاب از شگرد روایت‌های قاب، تودرتو، و روایت‌های موازی استفاده شده تا داستان چند آدم مختلف که به نحوی زندگی‌شان به هم گره می‌خورد را روایت کند.

یکی از شخصیت‌ها برای دختری که دوست دارد نامه‌هایی می‌نویسد و طی این نامه‌ها برای اینکه دختر را تحت تأثیر قرار دهد داستان‌هایی از تاریخ بلعمی، متن‌های پهلوی و حتی داستان‌های منتسب به دوره ماد گرفته تا قصه‌های محلی و عاشقانه‌های مصر باستان را برای او می‌فرستد…

 

 

1,200,000 تومان