قبلی

کارگاه کارگردانی موزیک ویدئو

کارگاه کارگردانی موزیک ویدئو با سام چگینی فیلمساز، عکاس، انیماتور و گرافیست بین‌المللی تعریف مراحل پیش تولید-تولید و پس تولید در ساخت موزیک ویدئو تعریف موزیک ویدئو – ایده پردازی و نوشتن فیلمنامه براساس موسیقی آشنایی با نرم افزارهای مورد …

کارگاه کارگردانی موزیک ویدئو

با سام چگینی

فیلمساز، عکاس، انیماتور و گرافیست بین‌المللی

  1. تعریف مراحل پیش تولید-تولید و پس تولید در ساخت موزیک ویدئو
  2. تعریف موزیک ویدئو – ایده پردازی و نوشتن فیلمنامه براساس موسیقی
  3. آشنایی با نرم افزارهای مورد نیاز:
    Adobe Premiere, Adobe After Effects, Adobe Photoshop, Adobe Audition
  4. آشنایی با بازار موزیک ویدئوها و عرضه آنها

۳ جلسه ۳ ساعته
آنلاین
یک میلیون تومان
(ظرفیت دوره: ۸ نفر)

 

چگینی تاکنون برای هنرمندان پرآوازه ای چون علیرضا قربانی کریس دی برگ، لنی هنری، گروه جنتل جاینت، ایان اندرسون و گروه جتروتال، جکو جکچیک از گروه کینگ کریمسون و لینده نایلند، خواننده و ترانه سـرای هلندی موزیک ویدئو سـاخـته است. آثار ســام چگینی در مجـلات مـعتبری چون .«رولینگ استون» و شبکه ام‌تی‌وی اکران شده است.

چگینی در جشنواره پوستر و کاریکاتور سیب در هر دو بخش پوستر و کاریکاتور شایسته تقدیر داوران قرار گرفت. در آغاز سال نوی میلادی ۲۰۱۱ وی ویدئوآرتی بر اساس ترانه‌ی «مرد بیگانه سفر می‌کند» درباره تولد حضرت عیسی مسیح(ع) ساخت. این ویدئوآرت به دومین جشنواره‌ی پرسبوک آرت راه یافت و در موزه هنرهای معاصر اصفهان پخش شد. در سال ۱۳۹۰ خواننده و ترانه‌سرای فولک هلندی، لینده نایلند پس از تماشای این ویدئو آرت از او خواست تا برای ترانه‌اش با نام «مسافر» نماهنگی بسازد. نماهنگ مسافر به عنوان اولین تجربه کارگردانی موزیک ویدئو او در ساخت انیمیشن در سال ۱۳۹۱ در این قالب ساخته شد و برای اولین بار به طور همزمان در جشنواره موسیقی فولک نوردفولک در هلند و نگارخانه آریا در تهران به نمایش درآمد.

این موزیک ویدئو به خاطر سادگی در اجرا و توجه‌اش به احساسات مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در چندین جشنواره بین‌المللی حضور داشته است. «مسافر» موفق به دریافت جایزه معتبر حلقه فیلم سلطنتی از جشنواره بین‌المللی فیلم کانادا، رتبه دوم بهترین نماهنگ جشنواره فیلم و موسیقی بومتاون تگزاس و رتبه اول پرطرفداراترین نماهنگ هفته تلویزیون فریزلند هلند و جایزه بهترین فیلم کوتاه شبکه پی‌بی‌اس آمریکا شده است.

“پلیس ها نمی دانند” که سام چگینی کارگردانی موزیک ویدئو آن را به عهده داشته تا کنون موفق به حضور در بیش از ۲۰ جشنواره داخلی و خارجی شده و همچنین جوایز ملی و بین المللی متعددی کسب کرده است که از مهم ترین آن ها میتوان به جایزه فرالوسرو جشنواره بین المللی جوانان پلورال پلاس برنامه ی ائتلاف تمدن های سازمان ملل متحد و جایزه ویژه ی هیات داوران بخش فیلم جشنواره تصویرسال ۱۳۹۵ اشاره کرد. شایان ذکر است که پس از نمایش موزیک ویدئو پلیس ها نمی دانند در جشنواره سازمان ملل متحد، دبیرخانه جشنواره پلورال پلاس، کمیته ای متشکل از ۶ نفر برای مبارزه با نژادپرستی در سازمان ملل متحد دایر کردند.

 

مدرس:

فیلمساز، انیماتور و گرافیست
کارگردان و سازنده موزیک ویدئو برای هنرمندان پرآوازه ایرانی و خارجی چون
علیرضا قربانی، لینده نایلند، لنی هنری، جکو جکچیک، جنتل جاینت، جتروتال و ...
حضور در بیش از پنجاه جشنواره بین‌المللی
برنده جوایز متعدد بین‌المللی از جمله فرالوسرو از جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان
پلورال پلاس ملل متحد
سابقه همکاری با ناشران بین‌المللی موسیقی چون سونی میوزیک، وارنر میوزیک و یونیورسال

1,000,000 تومان